0
0
0

REGULAMIN STAŻU

§1. Postanowienia ogólne:

I. Niniejszy regulamin określa zasady i oczekiwania dotyczące stażu w Instytucie Magii Koldovstoretz.
II. Stażyści są zobowiązani do przestrzegania zasad i przepisów obowiązujących ich.

 

§2. Rekrutacja i przyjęcie na staż:

Aby ubiegać się o przyjęcie na staż w Instytucie Magii Koldovstoretz należy zostać absolwentem placówki, lub być aktywnie wykładającym profesorem w Instytucie. Uczeń, starający się o staż, powinien posiadać ocenę z przedmiotu na który ubiega się o staż, która została wyszczególniona w Wymogach Ocenowych przez Mentora, znajdująca się w sekcji stażystów na stronie. Następnie należy zgłosić się do wybranego mentora i zdobyć jego zgodę. Po tych wszystkich punktach, absolwent może starać się ubiegać o staż w placówce. 

W przypadku profesora, który chciałby odbyć staż u innego z nauczycieli, posiada obowiązek napisania egzaminu wstępnego, który będzie dokumentem potwierdzającym zdolność do stażu. Taki egzamin zostaje stworzony przez potencjalnie przyszłego Mentora. Co ważne, ten egzamin nie posiada narzuconego progu punktowego - decyzję o przyjęciu podejmuje Mentor, który informację przekazuje Opiekunowi Stażu. 

Natomiast decyzję w sprawie przyjęcia, bądź odrzucenia stażu podejmuje i udostępnia Opiekun Stażu.

Formularz zgłoszeniowy na Staż Zawodowy zostaje udostępniony społeczności szkolnej w czasie przerwy, po przeprowadzonej Letniej Radzie Szkolnej

Stażysta może ubiegać się o przyjęcie na maksymalnie 3 staże w czasie trwania roku szkolnego.

Mentor natomiast powinien posiadać maksymalnie 3 stażystów na jeden przedmiot. W skrajnych przypadkach, przepis może zostać zmieniony.

§3. Prawa i obowiązki Stażystów:

Stażyści mają obowiązek:

I. Przestrzegać zasad Instytutu, regulaminu serwera Discord, podstawowych zasad moralnych i etycznych oraz zaleceń Władz;
II. Wspomóc pilnowania porządku na serwerze Discord;
III. Kierować się dobrem Osób Uczniowskich;
IV. Godnie reprezentować Instytut;
V. Wykonywania zadań przydzielonych przez Mentorów;
VI. Regularnych spotkań z Mentorem, jak i Osobami Uczniowskimi;
VII. Zachować poufność w odniesieniu do materiałów i informacji otrzymanych na stażu.

Stażyści mają prawo:
I. Otrzymać wsparcie merytoryczne od Mentorów;
II. Uczestniczyć we wszelkich warsztatach organizowanych przez Opiekunów Stażu;
III. Uzyskania odpowiedniej dokumentacji ukończenia stażu, pod warunkiem spełnienia wszystkich wymogów;
IV. Prawo do ubiegania się o funkcję Opiekuna Pomocniczego;
V. Prawo do brania udziału w Radach Pedagogicznych, jeśli wcześniej uzyskali zgodę Władz Instytutu;
VI. Prawo organizacji zabawy: Alkohole.

 

§4. Obowiązki Mentorów:

Mentorzy mają obowiązek:

I. Przeprowadzenie minimum 1h tygodniowo zajęć przedmiotowych;
II. Udostępnić swoje zajęcia dla Stażysty, by mógł przeprowadzić zajęcia;
III. Sprawiedliwe ocenianie Stażysty przez cały rok szkolny;
IV. Stworzenie oraz ocenienie egzaminu końcowego;
V. Stworzenie i przedstawienie Stażystom swoich wymagań oraz wszelkich prac, które będą mieli do wykonania (W czasie 1. tygodnia nauki);
VI. Stworzenie oraz napisanie szczegółowego raportu stażowego każdego swojego Stażysty (Do końca 8. tygodnia nauki).

 

§5. Przebieg stażu:
Staż Zawodowy jest przeprowadzany przez 1 rok szkolny, czyli 8 tygodni pracy. W czasie roku, Stażysta jest zobowiązany do uczęszczania na zajęcia Mentora, przeprowadzane dla Osób Uczniowskich, ale również na zajęcia z samym Mentorem, które pomogą Stażyście jeszcze bardziej poznać tajniki przedmiotu. Dodatkowo, Stażysta musi uczęszczać na zajęcia przeprowadzane przez Władze Instytutu - PdbN (Przygotowanie do bycia Nauczycielem). Praktykant poruszy na tym przedmiocie takie rzeczy jak: obsługa bota na Discordzie, arkusze/podsumowania/dzienniki, pisanie newsów, warsztaty klimatyczne i przygotowanie eventu klimatycznego, estetyka materiałów i innych pracy, etyka oraz potencjalnie grafika. W trakcie 8. tygodnia nauki Stażysta podejmie się napisania egzaminu kończącego 3-letnią, bądź 2-letnią edukację w Instytucie.

 

§6. Warunki ukończenia stażu:

I. Przeprowadzenie zajęć na każdym etapie edukacji (pierwszy i drugi rok). W przypadku, gdy przedmiot stażu nie jest realizowany w bieżącym roku, należy przeprowadzić dwie lekcje otwarte dla całej społeczności szkolnej, w pasującym dla większości terminie (tj. czas, w którym nie pokrywa się z lekcjami planowanymi lub w weekend - za zgodą Władz Instytutu). Natomiast jeśli przedmiot jest dostępny tylko na jednym roku, wtedy powinno się przeprowadzić zajęcia dwukrotnie na tym etapie edukacji;
II. Stworzenie porównania wybranej przez siebie lekcji próbnej do jednej wybranej przez siebie swojego Mentora (nie może to być lekcja notatkowa ani lekcja głosowa). Należy  wykonać typowe porównanie (plusy, minusy, zmiany, które chce się wprowadzić, lepsze wykorzystanie zasobów itp. itd.);
III. Zaliczyć wszelkie prace udostępnione przez Władze na PdbN oraz Mentora;
IV. Stworzyć Plan Nauczania z przedmiotu na który uczęszcza Stażysta (PN powinien posiadać wyszczególnione tematy, które zostały rozpisane przez Stażystę);
V. Uzyskać łączną frekwencję na zajęciach roku I i roku II na poziomie minimalnym 75%;
VI. Przystąpić do egzaminu końcowego;
VII. Zdobyć ocenę co najmniej Zadowalający w przypadku zaangażowania; 
VIII. Zdobyć ocenę końcową co najmniej Powyżej Oczekiwań.

 

§7. Lekcja głosowa i notatkowa:

Każdy stażysta ma obowiązek przeprowadzenia zajęć w formie zdobycia zaliczenia stażu zawodowego. Lekcja w formie tekstowej oceniana jest najwyżej, następne w kolejności są zajęcia głosowe, najniżej znajduje się lekcja notatkowa - jest ona całkowitą ostatecznością. W przypadku lekcji przeprowadzonej w formie głosowej lub notatkowej, na ocenę wpływ będą miały czynniki podane poniżej. 

Lekcja głosowa:

I. Posiadanie materiałów dodatkowych;
II. Rozszerzenie tematu i powiedzenie o nim czegoś więcej;
III. Sposób wypowiadania się i spójność wypowiedzi;
IV. Notatka z zajęć głosowych (jej wykonanie również będzie miało wpływ na ocenę końcową.);
V. Atrakcyjność zajęć;
VI. Kontakt z adeptami;
VII. Przygotowanie do zajęć;
VIII. W przypadku lekcji próbnej wymagane jest dogadanie się z opiekunami stażu, aby któryś z nich uczestniczył w czasie jej trwania. Nie można przeprowadzić takich zajęć bez ich obecności. 

Lekcja notatkowa:

I. Podanie materiałów dodatkowych;
II. Estetyka notatki;
III. Zachowanie odpowiednich proporcji;
IV. Przedstawienie ogólnego zarysu lekcji i tematyki;
V. Stylistyka, język oraz interpunkcja;
VI. Atrakcyjność notatki;
VII. Rzetelność tekstu;
VIII. Dodatkowe źródła, które zostały użyte w jej przygotowaniu.

 

§8. Zaangażowanie. 

Aby pozytywnie ukończyć staż, każdy stażysta ma obowiązek zdobycia z zaangażowania ocenę co najmniej Zadowalającą. Stażyści mogą dostać punkty za zaangażowanie podczas następujących zadań:

I. Obliczenie punktów z zajęć.
II. Współtworzenie wydarzenia bądź jakiejś zabawy.
III. DOBROWOLNA pomoc profesorowi.
IV. Uczestnictwo w zabawach na stronie.
V. Uczestnictwo w zabawach na serwerze.
VI. Uczestnictwo w dniach sądów.
VII. Uczestnictwo w konkursach.
VIII. Ogólne zaangażowanie w życie szkoły.
IX. Widoczność na Wielkiej Sali*.
X. Obecność i aktywność na zajęciach w młodszych klasach.

*Widoczność na Wielkiej Sali dotyczy zaangażowania w pozaszkolne życie Placówki. 

 

§9. Postanowienia Końcowe:

Instytut Magii Koldovstoretz zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie. Wszelkie zmiany będą komunikowane stażystom z odpowiednim wyprzedzeniem. Stażysta, który nie przestrzega regulaminu lub nie wykonuje swoich obowiązków, może zostać wydalony ze stażu. 

Wszelkie sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem będą rozstrzygane przez Władze Instytutu.

Regulamin Stażu został zreformowany w okresie przerwy wakacyjnej IX roku szkolnego. 

Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć cookies?
Cyberbezpieczeństwo
ROZUMIEM