Newsy traktowane są jako oficjalna publikacja, dlatego muszą one spełniać następujące warunki. Wszystko służy zachowaniu porządku oraz odpowiedniej estetyki na stronie Instytutu.
Komunikaty powinny być publikowane zgodnie z prezentowanymi przy ich dodawaniu kategoriami, a także muszą mieć nadany tytuł adekwatny do treści.
Każdy news musi zaczynać się krótką, kilkuzdaniową wstawką klimatyczną, pod którą z kolei musi znaleźć się zwrot do odbiorców, zaznaczony poprzez Nagłówek 3.
Przedstawione informacje muszą być przedstawione w sposób czytelny i przejrzysty.
Należy dbać o ortografię oraz interpunkcję, a także kulturę wypowiedzi. W newsach nie powinny występować kolokwializmy czy też innego tego typu zwroty.
Wpisy nie mogą obrażać członków społeczności szkolnej.
Tekst powinien być wyjustowany, a najważniejsze informacje w nim wyszczególnione z pomocą pogrubienia bądź podkreślenia oraz stosowanie akapitów.
Należy stosować konkretne kolory, przypisane do różnego rodzaju treści:
Na dole każdego wpisu musi znajdować podpis graficzny osoby, która go publikuje.
Wszystkie informacje, które są mniej ważne (wyniki wszelkich rywalizacji, dodatkowe linki itp.) należy umieszczać w rozwinięciu newsa.
W newsach nie powinny pojawiać się inne obrazy niż te, pochodzące ze strony.
Władze zastrzegają sobie prawo do edytowania newsa bądź usunięcia go ze strony IMK, a także wyciągnięcia konsekwencji wobec osoby, która go opublikowała, jeśli ta niejednokrotnie złamała regulamin.